Taklit ürünle mücadele tüketici bilinciyle aşılacak

04 Temmuz 2009, Cumartesi | Güncelleme: 16:26

Taklit ürünlerle mücadele kapsamında Tescilli Markalar Derneği ile işbirliğine giden Turkuvaz Yayın Grubu ve Sabah gazetesi tüketicinin bilinçlendirilmesi çalışmaları yapacak. Bu amaçla yılda 7 özel güne yönelik moda eki çıkarılacak.

ÜNLÜ MARKALAR VAR

İşbirliği için düzenlenen toplantıda konuşan Çalık Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Çalık, Türkiye'nin en önemli konularından birinin kayıtdışı ve taklitle mücadele olduğunu, günümüzde her markanın taklidinin yapılabildiğini söyledi.

Ahmet ÇalıkAhmet Çalık şunları kaydetti: "Bildiğiniz gibi, genel olarak tüm dünya ekonomileri zorlu bir dönemden geçiyor. Böylesine zorlu bir dönemde şirketler, bir yandan iş yapabilmek için farklı çözümler ararken bir yandan da markasını veya ürününü taklit ederek haksız kazanç sağlayanlarla uğraşmak zorunda kalıyor. Sadece yerli üreticilerin ürünlerini değil, özellikle dünyaca ünlü markaların taklitlerini bulmak da çok kolay. Birçok alanda faaliyet gösteren bir grup olarak, bizim de çok değerli markalarımız var ve birçok önemli markaya üretim yapmaktayız. Taklit ürünle mücadelede en büyük gücün halkın bilinçlendirilmesi olduğuna inanıyoruz. Ve bu doğrultuda Turkuvaz Medya olarak Tescilli Markalar Derneği ile bir işbirliğine imza attık. Bu işbirliği ile hem tüketicinin kaliteli ve sağlıklı ürünler kullanmasını, hem de devletin kayıtdışı ve taklit üründen doğan vergi kaybını en aza indirme konusundaki çalışmalarına katkı sağlamayı amaçlıyoruz."

'İNDİRİMLER DENETLENSİN'

Tescilli Markalar Derneği Başkanı Vehbi Kahveci ise, sektörde birinci problemin taklit, ikinci problemin ise indirim yasası olduğunu söyledi. Markaların sezonu açar açmaz indirime girdiğinin altını çizen Kahveci, "İndirim yasası çalışmalarının örgütlerle işbirliği içinde düzenlenmesini istiyoruz" dedi. Kahveci, müzik meslek örgütleriyle anlaştıklarını müzik ürünlerini yüzde 50 indirimli alacaklarını belirtti.

BİZE ULAŞIN