'Otomotivde tasarım ve Ar-Ge üssü olmalıyız'

OETK Başkanı Cengiz Kabatepe ve UTAYSİB Başkanı Ferit Sünneli, Türk otomotiv sanayinin geleceği için, tasarım ve Ar-Ge teşvikleriyle önemli fırsatlar yakalanabileceğini söyledi

Kaynak GAZETE Giriş Tarihi 06 Temmuz 2009 Güncelleme 06 Temmuz 2009, 00:00

İÇİNDEKİLER

Otomotiv Endüstrisi Tanıtım Komitesi (OETK), düzenlediği toplantıda sektördeki sorunları ve çözüm yollarını masaya yatırdı. OETK Başkanı Cengiz Kabatepe, otomotiv endüstrisinin hükümetten üretimi ve istihdamı teşvik edecek çözümler beklediğini açıkladı. Kabatepe, global krizin etkisiyle ilk 6 ayda ihracatta yüzde 48.9 azalma, istihdamda yüzde 15 kayıp olmasına rağmen otomotiv sanayinin bu zorlu sınavı da başarıyla atlatacağını söyledi.

Katma değeri yüksek
Hükümetin çıkardığı ÖTV paketlerinin iç pazarı hareketlendirdiğini, tüm sektöre moral getirdiğini belirten Kabatepe, "Gelin, otomotivi teşviklerle donatalım, Türkiye'yi otomotivde tasarım ve Ar- Ge endüstrisinin yeni üssü yapalım" dedi. Kabatepe, Türk otomotiv endüstrisinin üretim kalitesi ve verimlilik açısından dünyanın en iyilerinden biri olduğunu, ticari araçlarda olağanüstü başarılı olunduğunu ve yan sanayi açısından da katma değeri en yüksek sektörlerden biri olarak konumlandığını belirtti. Lojistik konusunda gerekli altyapı çalışmalarının yapılması halinde Türkiye'nin ciddi bir avantaj elde edeceğini kaydeden Kabatepe, "Gelin İstanbul'u ve diğer birçok kentimizi dünya ölçeğinde bir tasarım cenneti haline gelebilecek teşviklerle donatalım. Otomotiv, moda, ilaç ve sağlık gereçleri, elektronik eşya endüstrileri için dünya tasarım ve Ar-Ge endüstrisinin yeni üssü Türkiye olsun" dedi.

100 milyar dolar fırsatı
Uludağ Taşıt Araçları ve Yan Sanayi İhracatçıları Birliği (UTAYSİB) Başkanı Ferit Sünneli, otomotivin 2008 yılında gerçekleştirdiği 25 milyar dolara yakın ihracatıyla yine lokomotif sektör olduğunu kanıtladığını, 5.5 milyar dolar fazlayla Türkiye'nin cari açığını aşağıya çektiğini söyledi. Ferit Sünneli, otomotiv endüstrisi için dünya çapında yeni fırsatlar doğduğunu vurgulayarak, "Türkiye otomotiv endüstrimiz tasarım dahil anahtar teslimi araç üretimine taliptir. Bu işi hafif ticari araçlar kategorisinde Ford'un Connect ve Tofaş'ın Mini Cargo modellerinde yaptık. Neden binek araçta da yapmayalım?" dedi.

İşbirliği gerekli
Küresel endüstrinin, Ar-Ge ve tasarım maliyetleri nedeniyle önemli ölçüde kâr kaybettiğini söyleyen Sünneli, bu durumun Türkiye için fırsat olduğunu söyledi. Sünneli, "Bu fırsatı devlet-özel sektör işbirliği ile önümüzdeki 15 yıl içinde yılda 100 milyar dolara yakın bir büyüklüğe çevirmemiz olasıdır" açıklamasını yaptı.

İlk 6 ayın lideri Hyundai oldu
Hyundai, Haziran ayında 7 bin 8 adet otomobil satışı gerçekleştirdi ve 2008 yılı Haziran ayına göre satışlarını neredeyse 3 kat artırmış oldu. 2009'un ilk 6 ayında da Türkiye'de 29 bin 855 adet otomobil satıp yüzde 15.7 pazar payı elde eden Hyundai, böylece satışlarını geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre tam yüzde 90 oranında artırdı ve 2009'un ilk yarısını otomobil satışlarında lider olarak kapattı. Hyundai'nin en başarılı modeli ise Accent Era oldu ve ilk 6 aydaki 17 bin 651 adetlik satışıyla 'Türkiye'nin En Çok Tercih Edilen Otomobili' unvanını elde etti.

'Hak edilen liderlik'
Hyundai'nin Yurtiçi Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdürü Kurthan Tarakçıoğlu: "Hyundai, kalite, teknoloji ve konfor açısından rakiplerinin önünde yer alan bir marka. Tüketici de bunun farkında ve artık Hyundai'yi bir Türk markası olarak görüyor. Bu amaçla ilk 6 aydaki satışlarla aldığımız birinciliğimizi sonuna kadar hak ettiğimizi düşünüyorum" dedi.

Yenilenen Toyota RAV4 bayilerde
Yenilenen Toyota RAV4, 2.0 VVT-i benzinli motor seçeneği ile satışa sunuldu. Toyota RAV4'ün, tasarımında yapılan minimal değişiklikler ancak artan donanım seviyesi ile rekabete devam ediyor. 152 HP güce sahip 2.0 litrelik benzinli RAV4'te otomatik şanzıman sunuluyor. İki farklı donanım seviyesine sahip RAV4'ün fiyatı 70 bin 500 TL'den başlıyor.