Firmalar promosyonlarla müşteri kazanma atağında

26 Ağustos 2009, Çarşamba | Güncelleme: 20:28

Krizle birlikte kemer sıkan firmalar, ihmal ettiği müşterileri promosyonla kazanmaya çalışıyor. Özellikle son günlerde promosyon sektöründe yüzde 25'lik artış dikkat çekiyor

Başta anahtarlık, ajanda ve takvim olmak üzere çok sayıda promosyon ürünü müşterilerine gönderen firmalar, son dönemde siparişlerini artırmaya başladı. Kriz nedeniyle sıkı tedbirler alan ve promosyondan vazgeçen çok sayıda firma, ekonomideki olumlu sinyallerle birlikte ihmal ettikleri müşterileri yılbaşında hediyeler ile yeniden kazanma atağına geçti. Promosyon Ürünleri İmalatçıları ve Satıcıları Derneği (PROMOTÜRK) Başkanı Esat Ahmet Özdem, geçen yıl global krizin, promosyon sezonuna denk geldiğini, bu yıl ise sezon öncesinde hareketli günlerin başladığını açıkladı. "Birkaç haftadır, yüzde 25'in üzerinde bir talep artışı gözleniyor" diyen Özdem, talep artışının katlanarak, yıl sonuna kadar devam edeceğini söyledi.

TALEPLER BAŞLADI

PROMOTÜRK Üyesi Zekeriya Acar ise, geçen yıl promosyon vermeyen birçok firmanın bu yıl özellikle yılbaşında hediye göndererek müşterilerine yeniden kendisini hatırlatmak istediğini belirtti. Acar, "Bu canlanmayla birlikte, promosyon sektörünün 2009 yılı iş hacmi, yaklaşık 450 milyon doları bulacaktır" dedi. Acar, geçmiş yıllarda Eylül'den itibaren gelen promosyon taleplerinin bu yıl Haziran ayından başladığını ifade etti.

'HEDİYE SEÇERKEN DİKKAT EDİLMELİ'
PROMOTÜRK Üyesi Zekeriya Acar promosyon ve hediye seçerken, nelere dikkat edilmesi gerektiği konusunda şu bilgileri verdi: "Hazırlanan promosyon firmanın imajını yansıtan, markasına katkı sağlayan, şık ve kullanılabilir bir hediye olmalıdır. 'Bir şey vereyim de, ne olursa olsun', mantığıyla yapılan çalışma, firmaya değer katmak yerine olumsuz bir etki bırakabilir. O nedenle, kurumsal imajı yansıtan promosyon ürünleri seçilmelidir."
BİZE ULAŞIN