Evladiyelik ihale

Evladiyelik ihale
Pazar 25.01.2010

Karayolları'nın ihale ettiği yol inşaatları onlarca yılda bitirilemedi. Şu örnekler Bakan Yıldırım'ı isyan ettirdi:

Kahramanmaraş-Andırın Ayrımı: 1990'da 33 milyon liraya ihale edildi. 20 yılda yüzde 115 artarak maliyeti 75 milyon liraya çıktı.

Nallıhan-Göynük Yolu: 1990'da 61.5 milyon liraya ihale edildi. 20 yılda 143 milyon lira harcandı, bitmedi.

Bursa-İnegöl-Bozüyük Yolu: 1990'da 66 milyon liraya ihale edildi, 118 milyona çıktı.

Çubuk Yolu: 1991'de 17 milyona verildi, 47 milyon yedi.

Çaykara-Uzungöl Yolu: 1991'de bedeli 28 milyondu. 89 milyon lira harcandı. 8 milyon daha isteniyor.

Diyarbakır-Şanlıurfa Yolu: 40 milyona ihale edildi, maliyeti 132 milyon liraya çıktı. 37 milyon daha ödenecek.

Erbaa-Reşadiye Yolu: 63 milyonluk ihale 294 milyona çıktı. 3 yıl sonra bitecek.

Uşak-Kula Yolu: İhale bedeli 39 milyondu, 130'a ulaştı. Bitmesi için 2 yıl gerekiyor.

Hasdal-Kemerburgaz-Yassıören Yolu: 1994'te 61 milyona verildi. Maliyeti yüzde 475 artıp 291 milyona çıktı. İnşaatı 2 yıl daha sürecek.

Çorlu- Marmara Ereğlisi Ayrımı: 1994'te 7.6 milyon liraya ihale edildi, 16 yılda 35 milyon harcandı, bitmedi.

Espiye-Çarşıbaşı Yolu: 1994'te müteahhiti 107 milyon liraya aldı. Bugüne kadar 314 milyon lira ödenek aldı, inşaatı sürüyor.

Kahramanmaraş-Narlı- Gaziantep Yolu: 36.6 milyon liraydı. 154 milyon liraya çıktı.

Düzce-Ereğli Yolu: 1995'te maliyeti 69 milyon tahmin edildi. 439 milyon lira harcandı, hâlâ harcanıyor.

Samsun-Kavak Yolu: 1997'de ihale bedeli 75 milyon lirayken, 242 milyon harcandı, ama bitmedi.

İyidere-Çayeli Yolu: 1997'de 185 milyona verildi. 689 milyon ödendi ama bitmedi.

Çayeli-Ardeşen-Hopa Yolu: 1997'de 436 milyon liraydı. 1 milyar 550 milyona çıktı.

Antalya Çevre Yolu: 1997'de 95 milyon lirayken, 445 milyonluk ödenek yedi.

Erzincan-Pülümür Yolu: 1997'de 70 milyona ihale edildi, 250 milyon harcandı.

Erdemli-Taşucu Yolu: 1998'de 21 milyona ihale edildi. 139 milyona çıktı.

Ankara-Kırıkkale Yolu: 1998'de 41 milyonluk bedel için 309 milyon harcandı.

Dorukhan Tüneli: 1998'de 19 milyona ihale edildi. 12 yılda 56 milyon harcandı, bitmedi.

Ölmez evlat işi gibi
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Karayolları'nın 1990-2002 arasında 7.6 milyar liraya ihale ettiği 145 projenin, 19 milyar liralık harcamaya rağmen bitmemesini şöyle değerlendirdi: "Bizim oralarda böyle sürekli gelir getiren işlere (ölmez evlat) derler. İşi aldığı zaman adam, onun evladı gibi, güvencesi oluyor. Sürekli gelir getiriyor, geçimini sağlıyor. Ben bir devlete kapağı atayım, bir ocak tütsün devletin bahçesinde, sonra ömür boyu şantiye açık. Temeli bir attın mı, sen gidiyorsun çocukların geliyor, onlar da gidiyor torunların geliyor. Ölmez evlat gibi bir durum. Şimdi de eski alışkanlıkları sürdürmek isteyenler oluyor."

KIDEM TAZMİNATI NASIL HESAPLANIR


METROBÜSLER AKILLANACAK ÜCRET MESAFEYE UYACAK

AVM'LERİ KAR VURDU

KOCASI ELLERİNDEN GAYDI!

BENİM BABAM KİM?
BİZE ULAŞIN