Servisçinin kabusu araçların yaş sınırı

Servisçinin kabusu araçların yaş sınırı
25 Ocak 2010, Pazartesi | Güncelleme: 01:23
İstanbul'daki servis ücretlerinin yüksekliği ile mücadele eden Ulaş-İş Sendikası Başkanı Abdurrahim Barın, servisçi esnafının önemli bir sorununun da araçlardaki yaş sınırı olduğunu söyledi. Aracının taksidini bitirmeyen esnafın yeni araç almaya zorlandığını belirten Barın, belediyeleri esnafa sahip çıkmamakla suçladı. Özellikle okullardaki servis araçlarının yaşının 10-12 olduğunu belirten Barın, müracaatları üzerine Ulaştırma Bakanlığı'nın yaş sınırını 20 yıl olarak belirlediğini söyledi. Bakanlığın yeni düzenlemesinin durdurulması için bir eğitim sendikası Danıştay'a dava açtı.

Lobilerin yaş oyunu

Araçlardaki metal yorgunluğu sınırının belirlenmesi için İTÜ ve ODTÜ'de çalışmalar yaptıklarını, yakın zamanda üniversitelerden rapor alacaklarını kaydeden Barın şunları söyledi: "AB ve ABD'deki durumları da inceliyoruz. Özellikle ABD'de yaş sınırı 25-30 arası. Türkiye'de ise 10-12 arası. Bu çarpıklığın giderilmesini istiyoruz. Burada ithal otomobil lobisi var. Tur şirketleri bu lobiyle birlikte hareket ediyor. Çünkü yükü onlar değil esnaf çekiyor. Bazı tur firmaları yaş sınırını 3-5 yıl arasına bile indirdiler. 48 ay takside giren esnafın daha taksiti bitmeden aracının yenilenmesi isteniyor. Bu sektörde 2 milyar dolarlık bir Pazar oluşuyor. Bunun hiçbir izahı yok. Bakanlık yaş sınırı 20 olsun diyor. TÜVTURK muayenesi yapılan araçlarda bir sakınca olmadığına dair görüş bildiriyor. Ama kimse bize sahip çıkmıyor. Vatandaş ve esnaf bu lobilerin mengenesinde eziliyor. Bu kısır döngüyü kırmaya çalışıyoruz. Esnafın örgütlenmesini bunun için önemsiyoruz."

Eski garantiyi kullanan ürün
82 ekran DVD'li televizyon aldım. DVD oynatıcısı 5 defa bozuldu. Garanti kapsamında olduğu için servise götürdüm. Sorun giderilemediği için firma LCD televizyon verince kabul ettim. Servis aracılığyla gelen yeni televizyonda garanti belgesi var ama bize fatura gönderilmedi. Ancak bu televizyon da bozulunca servise götürdük. Şimdi 250 TL servis ücreti isteniyor. Efendim biz eski televizyonun garanti süresini kullanıyormuşuz. Yeni televizyonun garanti süresini kullanamazmışız." (Murat Çelik-Küçükçekmece) Türkçemizde güzel bir söz vardır. 'Dün ölseydim bunu göremeyecektim' diye. Bunca servis şikayeti dinledim ama böylesini ilk defa gördüm. Eski ürünün garanti süresini kullanan yeni ürün. Yeni ürünün garanti belgesi geçersiz. Neden, takas ettiniz. Peki tüketici takas mı istedi? Hayır. Siz yapamadınız ve teklif ettiniz. Ya garanti verdiğiniz ürünü tamir edersiniz ya da bedelini ödersiniz. Veya yeni ürünün garanti süresi neyse ona uygun davranırsınız.

Düşük voltaj elektronik eşyaları bozuyor
Kara kış kendini gösterince elektirik kullanımı arttı. Vatandaş pahalılığını bile görmeden can derdine düştü. Elektrikli sobaların kullanılması ile birlikte voltajlarda ciddi düşmeler yaşanıyor. Düşük voltajların evlerdeki elektronik eşyalara ciddi zarar verdiğini belirtan vatandaşlar, bu durumdan şikayetçi. "Düşük voltaj, buzdolabı, televizyon ve bilgisayarları bozuyor. Birde sık sık yaşanılan elektrik kesintileri yaşanıyor. Bu kışın maliyeti çok ağır olacak" diyen vatandaşlar, elektrikli ısıtıcalırın da dikkate alınarak, elektrik kurumunun mümkünse hatlara yüksek voltajlı elektrik vermesini istiyor.

KIDEM TAZMİNATI NASIL HESAPLANIR


METROBÜSLER AKILLANACAK ÜCRET MESAFEYE UYACAK

AVM'LERİ KAR VURDU

KOCASI ELLERİNDEN GAYDI!

BENİM BABAM KİM?
BİZE ULAŞIN