TURKCELL İMSAKİYE
TURKCELL İLE RAMAZAN

1 milyar $ ciro bin yeni eleman

27 Ocak 2010, Çarşamba | Güncelleme: 12:30

10. yaşını kutlayan Teknosa 35 yeni mağaza açacak ve çalışan sayısını bin kişi artıracak. Ciro hedefi ise 1 milyar dolara ulaşmak

Yeni yıla yeni hedeflerle giren Teknosa mağaza sayısını artırırken istihdamı da açacak. Teknosa Genel Müdürü Mehmet Nane, krizde sektörün daraldığını belirtip, "Büyük dalgalar, büyük kaptanlar oluşturur. Teknosa 2009 yılını sektörden çok farklı geçirdi. Dışarıda kar vardı ama bizim evimizde güneş vardı. 2008 yılında yüzde 12 olan pazar payımızı, 2009'da 16 seviyesine çıkardık. Sektör yüzde 13 küçülürken, Teknosa yüzde 15 büyüdü'' dedi. Teknoloji marketlerinde yapılan her 100 liralık satışın 2008 yılında yüzde 44'ünün Teknosa'da gerçekleştiğini, bu oranı 2009 yılında yüzde 50'ye çıkardıklarını söyleyen Nane, 2009 yılında bini aşkın yeni kişiyi işe aldıklarını, toplam 3 bin 500 çalışanları bulunduğunu ifade etti. 2010 yılı hedeflerine de değinen Nane şöyle konuştu: "2010 yılında da bizim öngörümüz, yüzde 13 düşen bir 2009 pazarının yüzde 7.5 civarında büyüyerek, beyaz eşya hariç 7.5 milyar lira boyutlarına gelmesi. Bu ortamda Teknosa'nın pazar hedefi ise yüzde 18. 2009 sonunda 65 ilde yer alırken, Türkiye'nin 81 ilinde yer almak. Satış alanımızı net 20 bin metrekare artışla 105 bin metrekareye çıkarmayı hedefliyoruz. Bu yaklaşık 30-35 arasında mağazaya denk gelecek. Hedefimiz net, milyar dolarlık şirket olmak. Geçen sene milyar liralık şirket olmuştuk. KDV dahil milyar doları bu sene vurmayı hedefliyoruz.''

Bu yıl gündem ekonomi olsun
Teknosa toplantısına katılan Sabancı Holding Perakende Grup Başkanı Haluk Dinçer, 2009'daki ekonomik daralmaya rağmen 4.2 milyar lira ciro elde ettiklerini söyledi. 2009'un zor bir yıl olduğuna işaret eden Dinçer, 2010 yılına umutla bakmak, yatırım yapmak, istihdam yaratmak, ekonomik büyümeye katkıda bulunmak istediklerini söyledi. Dinçer, "Bunun için ülkemizdeki toplumsal ve siyasi uzlaşmazlıkların artık bitmesini istiyoruz'' dedi. Dinçer, sözlerini şöyle sürdürdü: "Artık Türkiye'nin gündeminde ekonomiyi görmek istiyoruz. Yüksek ekonomik büyüme nasıl sağlanacak, yatırımlar nasıl canlandırılacak, işsizlikle nasıl mücadele edilecek, bunları duymak istiyoruz.'' Sabancı'nın ana iş kollarından birinin perakende olduğuna işaret eden Dinçer, "Perakende grubu olarak üç şirketimizde 14 bin kişi çalışıyor" dedi.

Grubun en başarılısı
2009 yılında modern perakendecilerin satışlarındaki ve kâr oranlarındaki baskıya rağmen, satış alanlarını yüzde 16 oranında artırdığını belirten Haluk Dinçer, "Türkiye bu krize modern perakende ile direndi. Ben buna şapkamı çıkarıyorum" dedi. Perakende grubu içerisinde en başarılı şirketin Teknosa olduğuna dikkat çeken Dinçer, Teknosa'da 2009 yılını hedeflerin üzerinde kapattıklarını ifade etti.

PATRON EŞİNİZİ GEÇ SAATTE ARIYORSA...


DOLAR YILIN EN YÜKSEK SEVİYESİNDE

BU MAĞAZADA HERŞEY PARASIZ!

TOKİ DERGİ ÇIKARIYOR
BİZE ULAŞIN