İkinci el karnesi: Citroen C4

17 Ekim 2009, Cumartesi | Güncelleme: 13:48

Citroen’in oldukça iddialı olduğu, 2004 yılındaki Paris Otomobil Fuarı’nda görücüye çıkan C4, Citroen Xsara modelinin yerini aldı ve bu şık otomobil markayı kompakt sınıfta temsil ediyor.

C4 sabit direksiyon göbeği, şerit ihlallerinde titreşim yayan koltuk sistemi gibi ilgi çekici donanımları bünyesinde barındırıyor. Otomatik şanzıman seçeneği 1.6 lt'lik benzinli versiyonda isteğe bağlı olarak satın alınabiliyor. C4'ün iç mekanında kullanılan malzeme kalitesi yüksek düzeyde. Otomobilin tavan yapısı orta boylular için bile alçak sayılabilir. Diz mesafesiyse ön ve arkada yeterli düzeyde. Direksiyon simidinin çapı biraz büyük. Sabit bölümde bulunan hız sabitleyici ve müzik sistemi butonları, pratik kullanım özellikleriyle dikkat çekiyor.

Ön farlar ve iki şerit halindeki radyatör ızgarası otomobilin en dikkat çekici noktalarından. C4 uzun yıllar güncelliğini koruyacak kadar iddialı ve modern bir yüze sahip. Otomobilin arka tasarımında da modern çizgiler kendisini belli ediyor. Kompakt sınıfta olmasına karşın tavan yüksekliği coupe otomobilleri aratmıyor. Ön ve arkada sunulan diz mesafesi yeterli. Koltukların yanal destekleriyse hızlı virajlarda bile kullanıcısını yerinde tutmayı başarıyor. İç mekandaki malzeme kalitesi yüksek. Cam butonu, silecek kolları gibi parçalarda yoğun olarak Peugeot etkisini görmek mümkün. Otomobilin genel anlamda görüş problemi bulunmuyor. Yan aynalar yeterli büyüklükte. Otomobilin orta serlikteki süspansiyon sistemi yeterli konforu sunuyor. Yol tutuş konusundaysa belirgin bir problemi bulunmuyor. Ancak süspansiyonun sesli çalışması ayrıca 50-60 km/s gibi hızlarda arka bölümden ses gelmesi sürücüsünü C4'ün dezavantajları.


ARTI VE EKSİLERİ


+ Geniş iç mekan.
+ Verimli motorlar.
+ Orta sertlikteki süspansiyonlar yeterli konfor sağlıyor.
+ Dinamik sürüş özellikleri.
+ Başarılı güvenlik donanımı.
+ Style, Confort, VTR Plus ve Exclusive donanım versiyonları için geniş donanım listesi.
- Ergonomik olmayan kokpit.
- Geniş dönüş açıları.
- Kısıtlı arka görüş.
- Vasat detay işçiliği.

TİPİK SORUNLARI


* Motor ısısını algılayan sensörlerde arıza.
* Fren performansı yetersiz.
* Marş kablosu arızası.

TAVSİYE EDİLEN MOTOR SEÇENEKLERİ


* 1.6 lt dizel, 109 HP gücünde: Tasarruflu, sessiz motor iyi bir esnekliğe sahip. Yaklaşık yakıt tüketimi 7.0 lt/100 km.
* 1.6 ltbenzinli, 109 HP gücünde: Dört supap teknolojisiyle üretilmiş motor sessiz ve yakıt tüketimi 8.0 lt/100 km.

MODEL TARİHÇESİ

2004: 1.4 (88 HP), 1.6 (109 HP), 2.0 (140 HP); 1.6 HDI (90 ve 109 HP), 2.0 HDI (136 HP) motor seçenekleriyle 2004 yılında sahne aldı.
2005: 90 HP gücündeki 1.6 HDI üretimden kaldırıldı.
2006: 1.6 HDI motor 6 kademeli otomatikleştirilmiş manuel şanzımanla kombine edildi. 2.0 HDI motor da 6 kademeli otomatik şanzımana sahip oldu.
BİZE ULAŞIN