GALERİ

Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattının ilk seferi!

Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattının ilk seferi!

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Bakü-Tiflis-Kars (BTK) demiryolu hattından yapılacak ilk resmi tren seferinin Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın katılımıyla 30 Ekim'de Bakü'den başlatılacağını duyurdu.

Arslan, bakanlıkta düzenlenen, TCDD Taşımacılık AŞ ile OMSAN Lojistik AŞ arasında lokomotif ve vagon kiralanmasına ilişkin işbirliği protokolü imza törenine katıldı.

Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattının ilk seferi!

Demiryolu sektörünün serbestleşmesi için yıllarca süren meşakkatli çabanın başarıyla sonuçlandığını belirten Arslan, AK Parti hükümetlerinin iktidara gelmesiyle başlayan serbestleşme çalışmalarının, Türkiye Demiryolu Ulaştırmasının Serbestleştirilmesi Hakkında Kanun ile yasal bir zemin bulduğunu söyledi. Arslan, düzenleme ile TCDD Genel Müdürlüğünün demiryolu altyapı işletmecisi, TCDD Taşımacılık AŞ'nin ise demiryolu tren işletmecisi kuruluş olarak tanımlandığını ifade etti.

Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattının ilk seferi!

TCDD Taşımacılık AŞ'nin 1 Ocak'tan itibaren fiilen faaliyete başladığını anımsatan Arslan, "Şimdi de demiryollarında ülkemizin ilk özel sektör şirketiyle tanışıyoruz. OMSAN Lojistik AŞ, Demiryolu Düzenleme Genel Müdürlüğü'ne başvurması sonucunda 'ilk özel demiryolu tren işletmecisi' statüsüne sahip şirket oldu. Şirket, TCDD Taşımacılık AŞ'den Demirdağ-İskenderun parkurunda yapılacak cevher taşımalarında kullanılmak üzere 15 adet elektrikli lokomotif ve 350 adet cevher vagonu kiraladı." diye konuştu.

Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattının ilk seferi!

Arslan, Ak Parti hükümetleri öncesinde demiryolu sektörünün adeta enkaz olduğunu ifade ederek, şunları dile getirdi: "1951-2004 yılları arasında yılda ortalama 18 kilometre olmak üzere toplam 945 kilometre demiryolu yapılmış. Bugün itibariyle bin 213 km yüksek hızlı tren hattı yaparak Avrupa'nın 6. dünyanın 8. yüksek hızlı tren işletmecisi olduk. Demiryolu ağını 10 bin 959 kilometreden, 12 bin 532 kilometreye yükselttik. Sinyalli hat uzunluğumuzu 2 bin 449 kilometreden 5 bin 462 kilometreye çıkardık. Elektrikli hat uzunluğumuzu 2 bin 122 kilometreden, 4 bin 350 kilometreye ulaştırdık. 10 bin kilometrenin üstünde demiryolu hattını yeniledik."

Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattının ilk seferi!

İLK RESMİ TREN SEFERİ CUMHURBAŞKANI RECEP TAYYİP ERDOĞAN'IN KATILIMIYLA 30 EKİM'DE BAKÜ'DEN BAŞLATILACAK
Testleri devam eden Bakü-Tiflis-Kars (BTK) demiryolu hattında çok önemli aşamaya geldiklerini belirten Arslan, "Sayın Cumhurbaşkanımızın katılımıyla, 30 Ekim'de Bakü'den ilk resmi tren seferimizi başlatacağız. Tren, kesintisiz şekilde yeni hattan Kars'a kadar gelecek. Sonrasında yükü nereye götürmek isterlerse, ister Akdeniz'e indirsinler, isterlerse kesintisiz şekilde ülkemizin en batı ucuna, Avrupa'ya göndersinler. Azerbaycan Cumhurbaşkanı ve Gürcistan yetkililerinin katılımı ile inşallah ilk resmi seferi başlatmış olacağız. Böylece hattı açmış olacağız." değerlendirmesinde bulundu

Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattının ilk seferi!

Arslan, yüksek hızlı trenlerle bugüne kadar 35,1 milyon yolcu taşıdıklarını bildirerek, TCDD Taşımacılık AŞ'nin tüm iştirakleriyle 2016'da 89 milyon yolcu taşınırken, 2017'nin 9 aylık döneminde 61,7 milyon yolcuya ulaşıldığını ifade etti. 2023'e kadar 3 bin 500 kilometre yüksek hızlı, 8 bin 500 kilometre hızlı ve bin kilometre konvansiyonel olmak üzere 13 bin kilometre demiryolu yapma hedefinde olduklarını dile getiren Arslan, bu hedef çerçevesinde, 3 bin 953 kilometrelik hatta yapım çalışmalarının sürdüğünü aktardı.

Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattının ilk seferi!

Arslan, 5 bin 277 kilometrelik yüksek hızlı ve hızlı tren hattının ise edüt-proje hazırlama çalışmalarının devam ettiğini bildirerek, "2023 yılında toplamda 25 bin kilometre demiryolu uzunluğuna ulaşılması hedefine koşar adım ilerliyoruz." dedi.

Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattının ilk seferi!

"İLİŞKİLERİN GELİŞMESİ İÇİN ÖNEMLİ" Öte yandan Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Bakü-Kars-Tiflis demiryolu projesinin Türkiye, Gürcistan ve Azerbaycan kardeşliğinin, beşeri ilişkilerinin ve ticaretinin geliştirilmesi açısından çok önemli olduğunu ifade etti.

Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattının ilk seferi!

Türkiye'de yılda 26,5 milyon ton yükün demiryoluyla elleçlendiğini bildiren Arslan, "Söz konusu demiryolu projesi, Londra'dan Pekin'e demiryolunu kesintisiz hale getirerek orta koridor anlamında ülkemiz üzerinden yapılan taşımaları cazip hale getirdiğinde biz sadece Çin'den Avrupa'ya giden yüklerin yüzde 10'unu alabilsek 30 milyon ton ilave yük kapasitesi oluşturmuş olacağız." diye konuştu.

Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattının ilk seferi!

Arslan, ülke genelinde demiryoluyla yapılan elleçlemeyle kıyaslandığında sadece bu projenin ülkeye getireceği yük miktarının ciddi bir rakam olduğuna dikkati çekerek, başlangıçta çok daha düşük olmak üzere zaman içinde bu rakama erişileceğini söyledi.

BİZE ULAŞIN