GALERİ

Hepimiz yanlış biliyormuşuz! Bu besinleri uyumadan önce sakın tüketmeyin çünkü...

Sebze ve et yemekleri, lezzetli atıştırmalıklar ve niceleri.. Bu yiyeceklerin ve içeceklerin pek çoğu vazgeçilmezlerimizden. Peki bu besinlerin tüketilmemesi gerektiğini söylesek... Birazdan göreceğiniz bu liste sizi çok şaşırtacak. Tüketim alışkanlıklarınızı göz önüne alarak listeyi incelemenizde fayda var. İşte uyumadan önce asla tüketilmemesi gereken o besinler... Çok şaşıracaksınız...

Hayatımızın en önemli bölümünü oluşturan uykunun aynı zamanda yaşam kalitemize de büyük bir etkisi var. Ancak bazı yiyecekler, uyku öncesi yenildiğinde hayat kalitesini ve uykuyu olumsuz etkiliyor. İşte uyumadan önce asla yemememiz gereken yiyecekler!

Kırmızı et

Kırmızı et kulağa çok sağlıklı gelse de uyumadan önce yendiğinde vücudunuzun kendini onarma sürecini sekteye uğratacak ve dinlenmek için ihtiyacı olan enerjiyi tüketmesine sebep olacaktır. Bu yüzden uyumadan önce kırmızı et tüketmemeye özen göstermelisiniz.

Sebzeler

Sebzeler yüksek oranda lif içerdikleri için uykunuzun kaçmasına neden olacaktır.

Cipsler ve diğer atıştırmalıklar

Listenin en şaşırtmayan maddelerinden biri şüphesiz ki abur cuburlar. Oldukça yağlı ve şekerli olan paketli gıdalar normalde de vücudumuz için oldukça zararlıdır. Paketli gıdalar yüksek oranda monosodyum glutamat yani Çin tuzu olarak da bilinen bir çeşit tuz içerirler. Bu tür besinler vücudunuzu rahatsız eder ve sindirim sisteminin çalışmasını zorlaştırır. Bu da doğal olarak uyumanızı engeller.

Makarna

En sevilen yemeklerden biri olan makarnada bulunan şeker oldukça hızlı bir şekilde yağa dönüşür. Bu yüzden uyumadan önce yemek için pek de ideal bir seçenek olduğu söylenemez.

Dondurma

Özellikle yaz akşamlarının vazgeçilmezi olan dondurma, yağ ve şeker deposudur. Vücudunuz dondurmayı sindirmeden uyursanız hem uyku kaliteniz düşer hem de kilo alırsınız.

Pizza

Pizza, içinde çok fazla malzeme olduğu için reflü gibi mide problemlerine sebep olabilir. Ayrıca özellikle donmuş pizzalar yüksek oranda yağ içerir. Yani siz siz olun uyumadan önce pizza yemeyin.

Mısır Gevreği

Mısır gevreği çok fazla şeker ve nişasta içerir. Sabah yemekte hiçbir sorun yoktur ancak akşamları midenizi rahatsız edip uykularınızı kaçırabilir.

Çikolata

Çikolata için yer ve zaman önemli değildir çoğu zaman. Üstelik mutluluk veren yiyeceklerden biridir. Ancak içinde yoğun miktarda kafein bulunduğu için uykunuzu kaçırması muhtemeldir.

Alkol

Alkol, vücudun kendini onarım sistemini yerle bir eder. Bu yüzden alkol alıp uyursanız, ne kadar uyursanız uyuyun kendinizi yorgun hissedersiniz.

Acılı yemekler

Acı biberler karbonhidrat açısından çok zengindir ve aynı zamanda kalorisi yüksektir. Uyumadan önce acılı yiyecekler tüketirseniz vücudunuzun ağırlaştığını hissedebilirsiniz. Bu his deliksiz bir uykuyu imkansız hale getirir.

SON DAKİKA