GALERİ

BMW logosunun ne anlama geldiğini açıkladı! Herkes merak ediyordu (Dünyaca ünlü markaların logoların anlamı)

Pek çok markanın logosunu ezbere biliyoruz adeta. Peki hafızalarımıza kazınan bu logolar sadece bir şekilde ibaret mi yoksa bir anlamı var mı? BMW, yılları merak edilen o soruya yanıt verdi ve logosunun anlamını açıkladı. İşte dünyaca ünlü markaların logolarının anlamları.

Alman Otomotiv devi yıllardır onlarca iddiaya konu olan logosunun ne anlama geldiğini açıkladı.

BMW Group Classic'in Arşiv Müdürü Fred Jakobs "Renkler, Bavyera eyaletinin bayrağının renklerini temsil ediyor. Ancak bu dizayn, orijinal bayrağın ters şeklinde tasarlanıyor" sözleri ile logonun hikayesine açıklık getirmiş oldu.

Peki diğer şirketlerin logolarını tasarlarken başvurduğu yöntemleri biliyor musunuz?

İşte şirketlerin ikonik logolarının anlamları...

Google, bundan 4 yıl önce ikonik logosunu değiştirdiğinden beri yeni logonun tasarımsal hatalara sahip olduğu defalarca dile getirilmişti. Ancak bu tasarım o kadar basit bir hataya ev sahipliği yapamayacak bir detaya ev sahipliği yapıyor.

Teknoloji devi Google'ın yeni logosunun ardında altın oran var. Apple'ın logosunda da başvurduğu altın oranı matematik ve sanatta, bir bütünün parçaları arasında gözlemlenen, uyum açısından en yetkin boyutları verdiği sanılan geometrik ve sayısal bir oran olarak tarif etmek mümkün.

LG: Markanın logosu tam 3 farklı anlam taşıyor: LG harfleri, gülen yüz ve açma/kapama tuşu gibi görünen bir sembol. Ve bu elementler bir Pac Man logosu olarak da tekrar düzenlenebiliyor.

Flight Finder: Burada basit ama zekice bir beyaz alan kullanımı var. Sırt sırta veren iki tane F harfi havayolu şirketinin, uçak logosunu oluşturuyor.

Eighty20: Data analiz şirketinin logosu, "1" ve "0"lardan oluşan binary sayı sistemini temsil ediyor.

Mavi kareler sistemdeki "1"leri temsil ederken, gri kareler ise "0"ları temsil ediyor.

Üst satırdaki "1010000" Eighty'yi oluştururken, alt satır da "0010100" 20'yi ifade ediyor. Böylece şirketin ismi Eighty20 binary sistemi ile ifade ediliyor.

Dell: Logodaki yan yatmış E, logoyu oluşturan Michael Dell'in hayalinde dönüştürmek istediği dünyayı temsil ediyor. Bazıları da logonun bir floppy diski taklit ettiğini söylüyor.

Sony Vaio: Marka, orijinal Vaio logosunu V ve A harfleriyle analog bir dalga şekli olarak, I ve O harflerini ise binlik kod olarak temsil etti.

Amazon: Logonun sarı okunun bir gülümsemeyi içerdiğini fark ediliyor ama aynı zamanda A'dan Z'ye noktalarını da işaret ettiğini fark ettiniz mi?

BİZE ULAŞIN