GALERİ

Logoların bilinmeyen gerçekleri

Logaların bilinmeyen gerçekleri

İşte dünyaca ünlü her gün defalarca karşımıza çıkan markaların daha önce duymadığınız gerçekleri...

Logaların bilinmeyen gerçekleri

Alfa Romeo

Romeo amblem tasarımı, Italya'nın Milano şehri ile ülkenin soylu ailesi Visconti etrafına dönüyor. Kırmızı haç soyluluğu, beyaz zemin halkı ve köylüleri simgeliyor. Taç giymiş engerek yılanı ise soylu Viscoti ailesi'nin armasından alındı.

Logaların bilinmeyen gerçekleri

Amazon

​Jeff Bezos sanal alışveriş şirketinin isminin alfabetik sırada önde çıkması için A harfiyle başlamasını tercih etti. Sözlükte isim ararken dünyanın en büyük nehri kabul edilen Amazon'da karar kılan Bezos bu şekilde şirketinin de bir gün o kadar büyük olmasını istiyordu.

Logaların bilinmeyen gerçekleri

Audi

Amblemdeki dört yüzük araba birliği için bir araya gelip ittifak kuran dört firmayı simgeliyor. Audi ismi, firmanın eski yöneticilerinden olan mühendis August Horch tarafından verildi.

Logaların bilinmeyen gerçekleri

BMW

BMW'nin amblemindeki mavi beyaz renkler, Almanya'nın Bavyera eyaletinden geliyor. 1929 yılından bu yana uçak ve motor üreten BMW, amblemdede üretime uygun lastik içinde dönen pervane figürüne yer veriyor... Daha sonra araba üretimine başlayan BMW arabalarındada aynı amblemi kullanmayı tercih etti.

Logaların bilinmeyen gerçekleri

Nike

Nike, Carolyn Davidson'ın 1971'de Portland Üniversitesinde bir grafik tasarım öğrencisi iken yaptığı bir tasarımdır. Bu logoyu öğrencilik yıllarında Davidson 35 dolara yaptı.

Logaların bilinmeyen gerçekleri

Chrysler

Firmanın kurucu ve sahibi Walter Chrysler'in isteği üzerine, 1998 yılından sonra üretilen Chrysler modellerine 20'li yıllardaki eski amblem takılmaya başlandı. Amblemdeki daireler lastiği, şimşekler ise hızı simgeliyor.

Logaların bilinmeyen gerçekleri

Nokia

Fin asıllı cep telefonu üreticisi İsmini Finlandiya'daki Nokia şehrinden aldı.

Logaların bilinmeyen gerçekleri

Citroen

Fransızların çift açılı çavuş amblemi, daha önce başka bir Citroen ürünü olan dişli çarklarda kullanılıyordu. 1919 yılında arba yapımına başlayan Fransızlar, ürettikleri ilk arabalarında da çift açılı amblemi kullanmayı uygun buldular.

Logaların bilinmeyen gerçekleri

Ferrari

İtalyan kontesin 1923 yılında firma kurucusu Enzo Ferrari'ye hediye ettiği at maskot, Ferrari'nin amblemini teşkil etti. Amblemdeki ana renkler sarı ile kırmızı, firma sahibinin yaşadığı komşu şehir Modena'yı ve yarışa olan sevgiyi simgeliyor.

BİZE ULAŞIN