Servis sektöründe neler oluyor?

Servis sektöründe neler oluyor?
Salı 20.01.2010

Kullar yarıyıl tatiline hazırlanırken servisçilerde başka bir tartışma sürüyor. İstanbul'da değişik çatılarda toplanan servisçiler Ulaştırma Bakanlığı tarafından çıkartılan bazı yönergelerin uygulanmadığını iddia ediyor. Uygulanmayan bu yönergeler sonucu İstanbullular'ın servislere yüksek ücretler ödediğini savunan Türkiye Personel ve Öğrenci Ulaşım Çalışanları Sendikası Başkanı (Ulaşİş) Abdurrahim Barın, yüksek ücretin servisçilerin değil aradaki şirketlerin kasasına girdiğini iddia etti.

FARKLI FİYATLAR
Ankara'da servis ücretleri; 0-3 kilometre arasında 90, 0-6 kilometre arası 95, 0-10 kilometre arası 120 TL.
Konya'da servis ücretleri; 0-3 kilometreye kadar 75 TL, 0-6 kilometreye kadar 80 TL, 0-12 kilometreye kadar 85 TL.
Kocaeli'nde servis ücretleri; 0-5 kilometre arası 75, 0-10 kilometre arası 87, 0-15 kilometre arasında ise 95 TL.
İstanbul'daki servis ücretleri ise; 0-3 kilometre arası 130, 0-5 kilometre arası 131, 0-7 arası 142, 0-9 arası 148 TL.

CAN ALICI SORULAR

Ulaş-İş Başkanı Abdurrahim Barın soruyor: "İstanbullu aileler niçin fazla servis ücreti ödüyor? Kocaeli'nde, Konya'da kullanılan araçların ve petrol ürünlerinin fiyatları mı farklı? İstanbul'daki yüzde 70'lere varan bir fiyat farkını kabul etmek mümkün değil. Vatandaşlar servisçilerin yüksek ücret istediklerini sanıyor. Halbuki bu fazlalık maalesef servisçi esnafının cebine değil, sayıları iki elin parmakları sayısını bulmayan aradaki firmalara gidiyor. Bunun bir tek sebebi var. Diğer iller, Bakanlar Kurulu'nun tahdit kararını uyguluyor. Büyükşehir Belediyesi bu kararı uygulamayarak hem 70 bin servisçi esnafını hem de yüz binlerce aileyi mağdur ediyor."

KULLANILMAYAN ABONELİĞE FATURA
"2007 Mayıs ayında Smile adsl abonesi oldum. 2 senelik abonelik karşılığında ücretsiz modem verdiler. Aboneliğim 2009 Mayıs ayında bittiğini düşünerek, Türk Telekom'a geçtim. Smile'ye ücret ödemeyi kestim. Abonelik formunda ben 24 aylık aboneyi işaretlemiştim. Geçen ay arayıp 8 aylık borcum olduğunu 210 TL ödemem gerektiği söylendi. Aboneleğimin bittiğini ve kullanmadığım söylesem de parayı istediler. 8 ay ödeme yapmayan bir aboneye bunu hatırlatmıyorlar. Yani bir ay ödemedim 2 ay öremedim hiç ses çıkaran yok. 8 ay sonra para istediler. (Sedat Has) Sürenin bitiminde müşteri aboneliğini iptal ettirmezse, şirket devam ettirir. Bu genel bir kural. Ödeme aksayınca müşterinin uyarılması gerekir. Üstelik 3 ay fatura ödenmediği zaman hizmet de kesilir. Smile, takibinde ve müşteri ilişkilerinde sınıfta kalmıştır.

BİZE ULAŞIN