Rötara tazminat

Antalyalı iş adamı, rötar yapan havayolu şirketini mahkemeye verdi. Mahkeme de yolcuyu haklı buldu ve tazminat ödenmesine hükmetti

Kaynak GAZETE Giriş Tarihi 18 Mart 2018 Güncelleme 18 Mart 2018, 00:00
Rötara tazminat

İÇİNDEKİLER

Antalya'dan vaktinde hareket eden iş adamı, İstanbul'dan kalkan uçağın bir saat 3 dakika rötar yapması sebebiyle büyük şok yaşadı. Planlanan iş görüşmesini kaçıran yolcu, mağduriyetinin giderilmesi için hava yolu şirketiyle iletişime geçti.

BİLET ÜCRETİNİ ÖDEYİN
Zararı karşılanmadığını iddia eden yolcu Manavgat 4. Asliye Hukuk Mahkemesi'ne başvurdu. Uçuşunun 1 saat 3 dakika gecikmesi nedeniyle büyük sıkıntı yaşadığını belirten yolcu, 6 bin 306 liralık otel ve ulaşım masrafının iadesiyle bin lira manevi tazminat talep etti. Mahkemede savunma yapan havayolu şirketi avukatı ise ilginç ifadeler kullandı. Dünya üzerinde hiçbir havayolu şirketinin vaktinde kalkmayı taahhüt etmediğini söyleyen avukat, "Davacının manevi tazminat talebi yerinde değildir" dedi. Tarafları dinleyen mahkeme, davacının 175 dolar bilet ücreti, otel konaklama bedeli ve taksi ücretinin iadesine hükmetti. Mahkeme ayrıca 500 lira manevi tazminata da karar verdi. Kararın temyiz edilmesiyle devreye giren Yargıtay 11. Hukuk Dairesi kararı onadı.