Ülserin doktoru bamya

Ülserin doktoru bamya
11.09.2019 Çarşamba

Yanlış besinlerin yanlış miktarda tüketilmesi, mide hastalıklarına zemin hazırlıyor. Uzman Diyetisyen Müge Özyurt Şafak, ülser ve reflü gibi mide hastalıklarına değiniyor. İşte Takvim Gazetesi’nin 11 Eylül 2019 tarihli sağlık sayfalarından derlediğimiz haberler…

Yanlış besinlerin yanlış miktarda tüketilmesi, mide hastalıklarına zemin hazırlıyor. Uzman Diyetisyen Müge Özyurt Şafak, ülser ve reflü gibi mide hastalıklarına değiniyor. Bu hastalıklarla mücadele edenlere beslenme önerilerini açıklıyor... Sohbetlere eşlik eden çay ve kahve, mide asit salgısını artırıyor. Mide sorunlarına zemin hazırlıyor. Bu nedenle günde 2-3 bardak çayı geçmemek gerekiyor. Uzun süre aç kalmak, hızlı yemek yemek ve acılı-baharatlı besinleri tüketmek de mideyi zorluyor. Fasulye, ıspanak, kabak, bamya, elma ve muz gibi besinlerin tüketilmesi ise hastalığın şikayetlerini azaltıyor.

BAHARATA DİKKAT
Ülseri olanların kontrollü yemek yemesini öneren Dyt. Şafak, "Yağda kızartmalar, kavurmalar, et suyu çorbalar, acı baharatlı yemek tüketiminden her zaman kaçınılmalıdır. Masum sayılabilecek kaçamaklar sütlü bir tatlı tüketimi veya meyve çeşitlerini yemek olabilir" uyarısında bulunuyor.



YARIN: KANSERİN İLACI MUTFAKTA

BESİNLERDEN GELEN ŞİFA-2 / UZM. DİYETİSYEN MÜGE ÖZYURT ŞAFAK



KALPLERE AŞURE
Geleneksel lezzetlerden aşure, hem ağızları tatlandırıyor hem de sağlığı koruyor. Beslenme ve Diyetetik Uzmanı Begüm Hatice Tuna, aşurenifaydalarına değiniyor. "Kuru fasulye ve nohut, bağırsak hareketlerini artırır ve kabızlığa iyi gelir. Aşurdeki kuru meyveler, bağışıklık sistemini güçlendirir. Aşureyi süsleyen fındık, ceviz, badem kalbi besler. Üzerine dökülen tarçın ise kan şekerini dengeler" diyor.

ANAMURLA SAÇLAR GÜÇLÜ
İlk bakışta adaçayına benzeyen Anamur bitkisi, antioksidan etkisiyle bağışıklığı güçlendiriyor. Vücudu serbest radikallerden temizliyor. Soğuk algınlığı ve gribe karşı koruyor. Kalp hastalığı riskini azaltıyor. Regl sancılarını hafifletiyor. Saç tellerini güçlendirerek kelliği engelliyor.

HAMSİ YE AKILLI OL
Sezonun açılmasıyla birlikte balıklar sofradaki yerini aldı. Beslenme ve Diyet Uzmanı Birgül Niziplioğlu, balığın haftada 2 kez fırında pişirilerek yenmesi gerektiğini açıkladı. Lüferin halsizliği bitirdiğini, iyot bakımından zengin olan hamsinin ise beyin sağlığını koruduğunu vurguladı. Limona balık sıkılmasını da öneren Dyt. Niziplioğlu sözlerini şöyle sonlandırdı: "Limonun içerisindeki antioksidanlar balıktaki Omega-3 yağ asidinin vücutta kullanımını artırır. Balık kan şekerini düşüşür. Bu yüzden yanında soğan yiyin. Balık tazeyse yanında ayran içebilirsiniz."

HER ŞEYE MAYDANOZ
İçeriğindeki yoğun aroma ile yemeklere ve salatalara lezzet katan maydanoz, cilt kanserine karşı koruyor. Kemik erimesi riskini azaltıyor. Diyabete karşı koruma sağlıyor. Diş ve diş eti hastalıklarını tedavi ediyor. Böbrek taşı oluşumunu engelliyor. Kansızlığı bitiriyoır. Tansiyonu düşürüyor.

KÖRİYE BAK!

Hint mutfağında en çok kullanılan baharatlardan köri, sindirimi hızlandırıyor. Kanserle savaşan köri; meme, prostat ve pankreas kanseri riskini azaltıyor. Eklemlerdeki iltihapları kurutuyor. Hafızayı güçlendirerek Alzheimer riskini azaltıyor. Kabızlığa iyi geliyor. Göz sağlığını destekliyor.

EN BABA NAR
İçerisindeki onlarca minik tanesi sayesinde nar, vücuda direnç veriyor. Kalp hastalıklarına karşı koruma sağlıyor. Meme, kolon ve prostat kanseri riskini azaltan nar, sperm hareketliliğini artırarak baba olmayı kolaylaştırıyor.
BİZE ULAŞIN