Cildimizin de vitamin desteğine ihtiyacınız var

Perşembe 17.07.2009

Vitaminler enerji sağlamazlar,hücre yapmazlar.Metobolizmayı ayarlayıp glikojen ve glisemin enerjiye dönüşümünde rol oynarlar.Vitaminler suda eriyen ve yağda eriyen diye iki kısma ayrılırlar.C ve B vitamini suda eriyen vitaminlerdir.Bu vitaminlerin fazlası idrarla atılır.

A VİTAMİNİ: Karaciğerde depolanan, yağda eriyen bir vitamindir. Cildin genç kalmasına yardım eder. Saçın tırnakların, dişlerin, gözlerin A vitaminine ihtiyacı vardır. Etkisi E ve D3 vitaminler ile artar. Vücuttaki zar, astar ve hormon yapımında kullanılır. Kıkırdağın kemiğe dönüşümüne yardımcı olur. Genelde mısır, domates, havuç, yeşilbiber, ıspanak ve karaciğerde bulunur.
B1 VİTAMİNİ: On üç ayrı grupta toplanır.B1 enerji sağlamak ve dokulara oksijen taşımakla görevlidir. Isıya son derece duyarlı olduğundan, aşırı sıcakta pişen yiyeceklerde yüksek oranda B1 vitaminin kaybı sözkonusudur.Eksik olduğu takdirde; bitkinlik,uyuşma,unutkanlık, depresyon,vücutta su birikimi (ödem) ve sindirim sistemi bozukluğuna yol açabilir. Bira mayası, kuşkonmaz, yerfıstığı, çiçek yağları, pirinç(esmer olanı), bamya, makarna, ekmek ve et B1 vitamini yönünden zengindir. Vücutta depolanmayan vitaminlerdir.
B2 VİTAMİNİ: B1 vitaminin ısıya duyarlı olduğu gibi B2 vitamini de ışığa duyarlıdır. B2 vitamin kaynaklarının ışıktan korunması son derece önemlidir. Vücudumuzda işlevi, doku yenilemek ve büyümeye destek vermektir. Bütün besinlerin parçalanmasına yardım eder. Hücrelere hidrojen taşır,suda erir. Süt, yoğurt, badem, mantar ve kırmızı etlerde bolca bulunur. Eksik oluşunda; deride kaşıntı ve dökülme, bitkinlik, uykususzluk, ağıziçi ve çevresinde yaralar (aft) görülebilir.

SİNİR
SİSTEMİNE KARŞI B3

B3 VİTAMİNİ: Karbonhidrat ve yağların parçalanmasını sağlar. Suda erir, karaciğerde depolanır. Bu vitamin vücut tarafından proteinlerden yapılır. Sinir sistemi ve sindirim sisteminin düzenli çalışıması, protein yapımı, kolestrol kontrolü işlevlerinde önemli rol oynar. Eksikliğinde kas yapısının yeterli gelişememesi, bitkinlik ve deri üzerinde oluşan yaralara sebep olur. Tavuk eti, balık, mantar, patates, süt ve peynir zengin B3 kaynaklıdır.
B5 VİTAMİNİ: Suda eriyen bu vitamin, hayvansal ve bitkisel bütün dokularda bulunur. Ana hücrelerin yapımında kullanılır. Cildin aşırı yağlanmasını önler. Eksikliğinde yorgunluk, uykusuzluk, sindirim sistemi zorluklarına neden oluyor. Yağlı saçlara iyi gelir ve saçların beyazlaşmamasına katkıda bulunur.
B6 VİTAMİNİ: Gıdaların hazırlama süreci içinde, büyük miktarda yitirilebilen bir vitamindir. Vücut için en önemli görevi güçlü bir bağışıklık sisteminin oluşturulmasındadır. Kandaki akyuvarların oluşumuna yardım eder, ergenlik sivilcelerini,egzamayı önler. Eksikliğinde; cilt sorunları,kansızlık,uykusuzluk problemleri görüle bilir. Beyaz et, karaciğer, muz, mısır, ayçiçeği, patates, domates B6 açısından zengindir. Vücudumuz B12 vitaminin emilimi içinde B6 vitamine ihtiyaç duyar.Doğum kontrol hapı kullananların daha fazla B6 vitamini almaları sağlık açısından faydalıdır.
B12 VİTAMİNİ: Karaciğer ve böbrekte depolanan,suda eriyen bir vitamindir. Bu vitamin işleme(konserve v.s) tutulan yiyeceklerde yüksek oranda kaybedilebilir. Kan oluşumu için kansızlıkta kullanılanılır. Eksikliğinde; psikolojik sorunlar ve kansızlık görülebilir. Bu vitamin bütün et ve süt ürünlerinde bulunur. Vücudumuzun B12 vitamininin emilimi için kalsuyuma ihtiyacı vardır. Vücutta depolanabilen vitaminlerdendir. H VİTAMİNİ: Yağ asitlerinin yapımına yardım eder. Ayrıca glikozun yanmasında rol oynar. Karnıbahar, süt, pırasa, yumurta sarısı ve yulafta bulunur.

YARIN: KOLİN, FOLİK ASİT VE C VİTAMİNİ
BİZE ULAŞIN