Aşk güven işidir...

Pazartesi 13.10.2009

Kadınların çoğu ilk cinsel deneyimini, güvendiği bir erkekle yaşamak ister...

* 25 yaşında, bakire bir kadınım. Bir buçuk yıldır süren bir arkadaşlığım var, onu çok sevmeme ve ilişkiyi her ikimiz de istediğimiz halde, ben ona çok güvenemediğim için kabul etmiyorum. Özellikle son zamanlarda ne zaman bir araya gelsek benimle birlikte olmak istiyor, ama ben istemiyorum. Her ikimiz de ön sevişme ile tatmin olabiliyoruz, ama o daha ileri gitmek istiyor. Son ilişkimizde vajinamı fazla zorladı ve birkaç gün sonra pembesi bir akıntım oldu. Acaba bu kızlık zarının zedelenmiş olabilir mi? Ben duygusal bir şeyler paylaşmadığım biri ile de beraber olmak istemiyorum. Bakireliğimi o kişi ile paylaşmak istiyorum. Erkek arkadaşımı da kaybetmek istemiyorum. Bana bir yol gösterin. Son ilişkinizde gelen pembe akıntı zarın deforme olmuş olabileceğine işaret ediyor olabilir. Ama kesin sonuç için, jinekolojik muayene olmanız gerekir. Cinsel istekler içgüdüseldir, çoğu zaman bastırılmakta zorlanılır. Erkeklerin büyük kısmı ilişkide cinsel birliktelik amaçlarken, kadınlar duygusallığı ve güveni daha ön planda tutar. Nasıl davranacağınız konusu tamamen kişisel bir karardır. Eğer cinselliği bir an önce yaşamak isterseniz, bakireliği ve güven duymayı önemsemeyeceksiniz. Sizin için cinsellik daha özel ve güvendiğiniz kişi ile paylaşılması gereken bir durumsa karşınıza böyle biri çıkana kadar sabırlı olacaksınız.

Düzensiz kanama sorunları
* Benim adetim gecikti. Ama hamile değilim. Eczaneden adet söktürmek için bir iğne tavsiye ettiler. İğneden korktuğum için, ampuldeki sıvıyı içtim. Bir yan etkisi olur mu?
Enjeksiyon için yapılan ilaçlar, enjeksiyon içindir ve içilmeleri durumunda etki etmez. Ayrıca gebelik olmadığından eminseniz, adet gecikmeniz nedeni ile bir hekime başvurmalıydınız.

Kistler alınmalı
* 39 yaşında bir kadınım. 1 yıldır adetlerim düzensizleşti. Bazen 2-3 ayda bir görüyorum. Doktor 6 cm lik kist olduğunu ve alınması gerektiğini söyledi. Bu kistin başka bir tedavisi yok mu?
Genellikle 5 cm'nin üzerindeki kistlerin ilaçla tedavisi mümkün olmuyor. Yaşınız nedeniyle bu kistin çıkarılıp, incelemesinin yapılması gerekiyor. Ancak adet görmemenizin sebebinin kist olduğunu düşünmüyorum. Kist çıkarılması ameliyatından sonra, adet görmemenizin de sebebinin araştırılması gerekiyor.

Organdaki fiziksel bozukluk
* Merhaba, vajinamdaki küçük dudaklardan birisi diğerine göre sarkmış durumda. Bunun sebebi ne olabilir?
Bu birçok kadında mevcuttur, doğuştan olabileceği gibi, doğuma, ilişkiye, ağda gibi nedenlere veya hormonlara da bağlı olabilir. Estetik dışında bir sıkıntı oluşturmaz. Eğer istenirse bu tip durumlar bu basit operasyonlarla düzeltilebilir.

Kontrol hapları
* 25 yaşındayım. Adet düzesizliği nedeni ile doğum kontrol hapına başladım. Adetlerim düzene girdi ama akıntım oluyor diye bıraktım. Hap sebebiyle herhangi bir rahatsızlık oluşmuş olabilir mi?
Belirttiğiniz şikayetler daha çok bir enfeksiyona işaret ediyor. Hap kullanımı böyle şikayetler yapmaz.

Akıntıyı ciddiye alın
Kadınlarda görülen akıntının kanlı ya da kokulu olması hastalık habercisidir. Bu durumda doktora başvurulması gerekir

* 1 çocuk sahibi 37 yaşında bir kadınım. 5 yıldır spiral kullanıyorum. Son iki adetimin ardından 3-5 gün kokusuz, renksiz akıntım oluyor. Doktora gitmeme gerek var mı?
Bir akıntının enfeksiyona bağlı olduğunun en önemli belirtileri arasında akıntının kıvamlı olması, sarı-yeşil-kahverengikanlı olması, köpüklü olması, kötü kokulu olması, idrar yaparken yanma ya da kaşıntı ile birlikte olması ve kasık ağrısı yapması sayılır. Ancak bu belirtilerin hiç birisi olmasa bile, sizin akıntınız için "fizyolojik (yani normal) akıntı" bile olsa, mutlaka bir jinekolojik muayene öneririm. Herhangi bir şikayet olsun olmasın her kadının yılda en az iki kere (hiç olmazsa yılda bir kez) jinekoloji muayenesinden geçmesi alışkanlık haline getirilmelidir.

* 46 yaşındayım. 3 sene önce menapoza girdim. Doktorum beni kemik erimesinden korumak için bir hormon ilacı verdi. Bu ilacı almaya başladığımdan beri kilo aldım ve biraz tüylenmem oldu. İlacı bıraksam kemik erimesi riskim ne kadardır?
Hekiminize muayene olarak ilacı değiştirmenizde fayda var. Ateş basmalarınız belli bir süre geçtikten sonra zaten ortadan kalkacaktır (ilaç kullanmasanız dahi). Bu süre sonunda ise östrojen içermeyen kemik koruyucu ilaçları hekim önerisiyle kullanmaya başlayabilirsiniz.



BİZE ULAŞIN