Az kaloriyle çok besin

Az kaloriyle çok besin
Cumartesi 24.01.2010
Yağlar: Yemeklerinizde aspir, zeytinyağı ve kanola yağı kullanmanız diyetinize faydalı olur. Kolesterol seviyesini düşürerek kalp hastalığı ve felç riskinizi düşürür.

Elma ve armut: Araştırmalar, elmadaki pektin maddesinin prostat kanseriyle savaştığını kanıtladı. Ayrıca elma ve armut uzun süre tok hissetmenizi sağlar.

Çilek: Antioksidan ve lif bakımından zengin olan çileğin porsiyon kontrolü kolaydır, tatlı atıştırmalıklar yerine sağlıklı ve ideal çerez gibidir.

Avokado: İyi bir potasyum, lutein, B vitamini ve E vitamini kaynağıdır. Vücut için antioksidan görevi görerek kansere yakalanma riskini azaltır.

Yumurta: 75 kalori olan yumurta, protein ve kolin sağlıyor. Kolin, beyin fonksiyonları için çok önemli bir maddedir.

Kırmızı biber: Biberdeki içerikler metabolizmanın güçlenmesini sağlar.

Somon balığı: Çok iyi bir omega-3 kaynağı olan somon balığı, vücudun üretmediği yağ asitlerini sağlar. Yağ asitleri beyin fonksiyonlarını düzenler, kalp hastalığı ve felç riskini azaltır. Aynı zamanda kansere yakalanma riskini azaltır.

Bitter çikolata: Antioksidan bakımından zengin olan ve doğal bir antidepresan olan serotonin içeren bitter çikolata, ayrıca mutluluk hormonu kaynağıdır. Damarları gevşetir ve kan basıncını düşürür. Ancak porsiyonlarınızı küçük tutun.

Tam tahıllar: Karmaşık karbonhidratlar, kan şekeri seviyesini düzenler. Büyük bir lif kaynağı olan tam tahıllar, mide ve kolon kanserine karşı koruyucu etkiye sahiptir.

HAMİLELER DİKKAT!


TOK TUTAN DİYET

GÜZEL BİR CİLT İÇİN PÜF NOKTALAR

EN İLGİNÇ SAĞLIK SORULARI

DAHA İYİ BİR CİNSEL HAYAT İÇİN!
BİZE ULAŞIN