Uykusuz bırakan yiyecekler

Uyku sırasında vücut kendini yeniliyor. Bu nedenle düzenli uyku sağlıklı vücut için hayati önem taşıyor. Uzmanlar her gün 7-8 saat uykunun hastalıklardan koruduğunu bildiriyor. Diyetisyen Serkan Tutar, akşam saatlerinde tüketilen besinlerin uykuyu etkilediğini belirtiyor ve uykusuzluğa neden olan yiyecekleri şöyle özetliyor:
Kırmızı et: Yatmadan önce kırmızı et tüketmek hazmı zorlaştırıyor. Bu da uykuyu engelliyor.
Sarımsak: Mide ekşimesine neden oluyor ve uykuyu kaçırıyor.
Kahvaltılık tahıllar: Yatmadan önce kan şekerinizin hızlı yükselmesini sağlayan tahılları tüketmek kalitesiz bir uykuya yol açıyor.
Alkol: Huzurlu bir uyku için alkolden kaçınmak gerekiyor.
Bitter çikolata: Uyku kaçıran ve insana ektra enerji veren kafein, bitter çikolatada bol miktarda bulunuyor. Kalp ritmini hızlandırarak uykuya geçmeyi zorlaştırıyor.
Bu web sitesinde çerezler kullanılmaktadır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

"Tamam" ı tıklayarak, çerezlerin yerleştirilmesine izin vermektesiniz.