16 Temmuz 2009, Perşembe

Tatlı krizini yenin

Aç kalmayın: Açlık krizi kan şekerinizi düşürür, dolayısıyla şekerli ve yağlı besinlere yönelirsiniz. Bu durumda her 3 saatte bir atıştırmak sizi tatlı ve yağlı besinlerden, şekerli ürünlerden uzaklaştıracaktır. Mutlaka ara öğünler yapmalısınız
Sevdiklerinizi tatlıdan uzaklaştırın: Sevdiğiniz kişileri de tatlı besinlerden uzaklaştırmak için sağlıklı besinlere yöneltin. Aralarda kuru meyve ve meyve tüketimine alıştırın.
Kafeinden uzaklaşın: Kahve, çay, kola ve çikolata tatlı krizlerini arttırabiliyor, dolayısıyla bu maddelerden uzaklaşın.
Alkole yaklaşmayın: Alkol kan şekerini etkiler. Mümkünse uzaklaşın veya çok az alkol içeren içkileri haftada 2 kez birer kadeh olarak tercih edin (şarap gibi). Unutmayın, alkol vücutta hemen yağa dönüşür.
Yiyecek alerjisine dikkat: Alerjiniz olan besinleri tüketirseniz hormonal dengeyi bozabilir. Allerjiniz olan besinleri almayın.
Egzersiz yapın: Haftada 3 veya 5 kez en az 45 dakika egzersiz yapın. Kan şekerinizi düzenlediği için, özellikle aşırı şekerli besinlerden sizi uzaklaştırmış olacaktır. Ayrıca spor sonrası meyve veya meyve suları gibi sağlıklı ve lifli besinlerden alınan şekeri, vücut kaslar için kullanacağı için kendinizi daha dinç hissedersiniz.
Alternatif şekerler tüketin: Tüm bunlara rağmen şeker, çikolata ve başka tatlılardan uzak duramıyorsanız bir önlem daha alabilirsiniz. Günümüzde Xylitol, isomalt, maltitol, mannitol ve sorbitol gibi doğal tatlandırıcılarla üretilen şekerler ağızda asit oluşturmazlar. Şemsiye altında gülen diş logosuyla satılan bu ürünler, dişlere zarar vermeyen ürünlerden oluşuyor.
Dişlerinizi fırçalayın: Herhangi bir öğünden sonra mutlaka dişlerinizi fırçalayın. Göreceksiniz özellikle fırçaladıktan sonra tatlı ihtiyacınız azalacaktır. Fırçalama süresini, 2,5-3 dakika arasında tutmaya özen gösterin!
Bir kuru incir yiyin ve üzerine1 bardak su için: Bir kuru incir yediğinizde tatlı ihtiyacınız azalmaya ve kan şekeriniz düzene girmeye başlayacaktır. Barsaklarınızı çalıştırmasının yanı sıra şekerinizi düzenler.
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
BİZE ULAŞIN